„Ostrza w mroku” – ciekawa gra fabularna

Dzisiaj, jeśli szukamy dobrej gry fabularnej, to z pewnością warto spojrzeć na ciekawą produkcję stworzoną przez Johna Harpera. Całość została wydana przez studio Evil Hat Productions. Warto podkreślić, że mówimy tutaj o grze, która otrzymała liczne nagrody. Sama gra ostrza w mroku jest utrzymana w klimacie fantasty, gdzie gracz trafia do nawiedzonego miasta. W grze wcielamy się w jego z łotrów, którzy przybyli do wspomnianego miasta po różnego rodzaju bogactwa i inne kosztowności. Mechanika gry jest skonstruowana w taki sposób, że możemy napadać, brać udział w długich pościgach czy też odkrywać okultystyczne rytuały i inne tajemnice, które mimo wszystko skrywa samo miasto. Jak przystało na grę fabularną, to mocną zaletą tego produktu jest niewątpliwie narracja, która daje nam dobrze przygotowany i czytelny podręcznik, który ułatwia zapoznanie się z zasadami gry.

Zmiana gry pod wpływem decyzja gracza

Dużą zaletą gry ostrza w mroku jest to, że fabuła gry zmienia się pod wpływem wielu decyzji, jakie podejmujemy. Oznacza to, że za każdym razem historia może potoczyć się zupełnie innym torem, co w wielu przypadkach wpływa na ponowne podchodzenie do gry. To działania gracza mogą w dużym stopniu zdefiniować to, co będzie działo się podczas rozgrywki. Co więcej, nie musimy nastawić się także na grę z innymi graczami. Jeśli mamy, ochotę możemy przeżyć tę przygodę w pojedynkę, a mimo to, nadal będzie to ciekawa historia. Ogromna swoboda podczas rozgrywki to coś, co rzadko spotyka się w podobnych grach fabularnych, dlatego też warto docenić ten element. W grze wykorzystuje tradycyjne cztery sześciostronne kostki oraz jedną kostkę, która ma aż 10 stron. Ulice Duskvol, które przyjdzie nam przemierzać, są niebezpieczne i jedna zła decyzja może sprawić, że nasza przygoda się zakończy.

Nowatorska mechanika zabawy

Mechanika gry jest prosta do nauczenia, dzięki czemu wystarczy parę minut, aby, załapać, o co chodzi w samej produkcji. Gra mocno stawia na retrospekcje, co jest niecodziennym widokiem w grach fabularnych. Ten aspekt opisywali również redaktorzy portalu https://centrumgry.pl/. Co tutaj jest takiego niecodziennego? Ponieważ w grze sterujemy przestępcami, istnieje możliwość forsowania każdego rzutu. W tym wypadku jednak narażamy się na wzrost stresu i traumy. Postać może nawet popaść w obłęd, co zmienia w dużym stopniu samą grę. Postacie w grze zmieniają się w trakcie rozgrywki, co sprawia, że sterujemy więcej niż jednym bohaterem, co jest ciekawym rozwiązaniem. W grze występują, również zegary postępu jest to sposób na podkreślenie tego, co do tej pory udało nam się osiągnąć podczas rozgrywki. Oczywiście może to się również odnosić do aktualnie wykonywanej czynności czy zadania. Aby można, było to zrobić trzeba zapełnić koło w podręczniku, który prowadzi mistrz gry. Tylko pełne zapełnienie koła jest jednoznaczne z wykonaniem wspomnianego postępu. Mechanika zegarów może również określać niepowodzenia, które z kolei komplikują rozgrywkę.

Początek zadania zaczyna się od retrospekcji

Retrospekcja to ciekawa sprawa, ponieważ początek zadania nie zaczyna się od planowania, tylko od razu gracz zostaje rzucony w wir akcji, co sprawia, że rozgrywka jest przez to bardziej dynamiczna. Trzeba jednak przyznać, że w tym wypadku potrzebny jest doświadczony mistrz gry, mający pojęcie o grach fabularnych. Sama rozgrywka jest spójna i składa się z momentów swobodnej rozgrywki, gdzie toczymy grę według własnego uznania. Oprócz tego mamy również część skoku gdzie musimy radzić sobie także konsekwencjami naszych wyborów. Sama gra nie jest, wolna tylko tempo jest dostosowane do aktualnie wykonywanej czynności fajna sprawa. Podsumowując, jest to jedna z mniej typowych gier fabularnych, ale warto w nią zagrać.